Sterownik skrzyni biegów 4hp20 stosowany z silnikiem V6 ES9j4 w samochodach Citroen Xantia XM (oraz Peugeot)

ECU 4hp20 – korozja PCB sterownika skrzyni biegów

Ostrzeżenie dla wszystkich posiadaczy Citroenów XM, Xantia ze skrzynią automatyczną ZF 4hp20. Z racji na wiek naszych samochodów ostrzegam przed możliwym uszkodzeniem sterownika z powodu wylania kondensatorów elektrolitycznych, co odpowiednio wcześnie  nie wykryte może doprowadzić do katastrofalnych w skutkach uszkodzeń na płytce drukowanej sterownika. Jako przykład podaję jeden z moich sterowników, który po otwarciu wyglądał jak na zdjęciach poniżej. Zalecam zapobiegawczą wymianę dwóch kondensatorów na nowe ( elektrolityczny 47uF/50V, 105st.C).

Po wstępnym umyciu sterownika widać, że jeden z kondensatorów był uszkodzony (odpadł od płytki podczas czyszczenia).

Mimo, że płyta sterownika wyglądała naprawdę źle – udało się go uratować!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *