Citroen XM MK2 2.9 V6 ES9j4 + 4HP20 1999r – EYP

Mój samochód „codzienny”. Spełnienie moich marzeń. XM z V6 na pokładzie. Jak nie lubiłem MK2, tak się nawet trochę do niego przekonałem. Kupiłem z zamiarem potraktowania go jako dawcę silnika i osprzętu do MK1, ale… plany się zmieniły. Zniszczoną tapicerkę chcę wymienić na tą od MK1 razem z deską. Na razie jeżdżę nim sobie i cieszę się pomrukiem V6 pod maską 🙂

  • Wersja: po lifcie – MK2 – break
  • Silnik: dwudziestocztero zaworowy, benzyna w układzie widlastym, sześciocylindrowy – 2.9 V6 ES9j4
  • Skrzynia biegów: automatyczna, czterobiegowa, 4hp20
  • Rocznik: 1999
  • Kolor: EYP (pełny kod: EYPC; GRIS FULMINATOR METALLIC)
  • Stan:  w użyciu, samochód do codziennej jazdy
  • Eksploatacja: sprowadzony w 2010 roku ze Szwajcarii do Polski
  • Wyposażenie: cztery elektryczne szyby, elektryczne lusterka, prawe lusterko indeksowane, lusterka malowane pod kolor nadwozia, środkowe światło stop, welurowa tapicerka, elementy drewnopodobne na środkowym tunelu, oryginalne radio Clarion, sterowanie radia z kierownicy, hydroactive, cztery poduszki powietrzne, klimatronik, komputer pokładowy z wyświetlaczem incydentów (bez informacji o spalaniu), zegarek z termometrem.
  •  

Mój najnowszy, czwarty już XM. Tym razem kombik, tym razem MK2. Jak nie lubiłem nigdy wersji po liftingu, tak się do niej troszkę przekonałem. Nadal nie przemawia do mnie deska rozdzielcza, ale po osobistym zapoznaniu się z nią uważam, że tragicznie nie ma. Jest po prostu zwykła bez klimatu pierwszej wersji, ale użyteczna i dobrze przemyślana (ergonomia). Blacharka w dobrym stanie, bez dziur i korozji. Są tylko naloty na tylnej belce i podobnych podzespołach. Idealny moment na oczyszczenie całości i konserwację, co też zamierzam w tym (2016) roku zrobić. Silnik po przebiegu 214 tys. km. 20 tys. km temu wymieniony rozrząd. Nowy olej silnikowy Total 10w40. Skrzynia biegów według poprzedniego właściciela – po remoncie. Fakty są takie, że albo remont nie był kompletny albo był źle wykonany albo nie było go wcale. Skrzynia co prawda zmienia bardzo płynnie biegi, tak, że nawet momentu zmiany nie czuć, ale czasem jej coś odbije i szarpnie solidnie autem. 

Usterki do wyeliminowania:

  1. Brak świateł biegu wstecznego.
  2. Uszkodzony przedni grill – wymiana na inny.
  3. Brak czujnika otwarcia przednich, lewych drzwi.
  4. Elementy zawieszenie, standard, tragedii nie ma, ale trzeba mieć to na uwadze.
  5. Standardowo poduszki tylnej belki.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *