Citroen XM MK1 2.1TD Automat 1992r – ENT

  • Wersja: przed liftem – MK1
  • Silnik: dwunastozaworowy turbo diesel – 2.1 TD – XUD11ATE – Turbo D12. pompa wtryskowa Bosch
  • Skrzynia biegów: automatyczna, czterobiegowa, 4hp18
  • Rocznik: 1992
  • Kolor: ENT (pełny kod: ENTcr, BLU SIDERAL METALLIC)
  • Stan: w użyciu
  • Eksploatacja: sprowadzony z Francji w 2005 roku do Polski przez poprzedniego właściciela
  • Wyposażenie: elektrycznie sterowane lusterka, elektryczne przednie szyby, zawieszenie hydroaktywne, drewniane elementy ozdobne, elektryczny szyberdach, dodatkowa szyba oddzielająca przedział pasażerski od bagażnika, sterowanie radiem z kierownicy, rolety w tylnej półce.

 

Mój najnowszy, trzeci XM. Teoretycznie przeznaczony do remontu, aczkolwiek może się jeszcze okazać, że remont przejdzie szary, a ten skończy jako dawca części. Na razie jestem na etapie przemyśleń… Kupiony sprawny, jeżdżę nim od momentu kupna, jednak na zimę chcę go zostawić w garażu i  rozpocząć prace remontowe (w szarym lub nim jak wspomniałem wcześniej). Poza tym chciałbym, żeby nie miał kontaktu z solą dopóki nie będą usunięte ogniska korozji, a całość porządnie zakonserwowana. 

 Usterki do wyeliminowania na „dzień dobry”:

  1. Wymienić osłony gumowe przegubów
  2. Tarcze hamulcowe i klocki do wymiany
  3. Wyciek z rozdzielacza wydatku
  4. Elementy skrętne, gumowe układu kierowniczego i zawieszenia (drążki, końcówki, tuleje wahaczy itd)
  5. Rozrząd profilaktycznie i dla własnego spokoju
  6. Pewne problemy z pompą wtryskową (Bosch)
  7. Akumulator lub coś innego (słabo kręci)
  8. Wyciek LHMu gdzieś poza rozdzielaczem.

 

Aktualizacja

Usterki wyeliminowane lub częściowo usunięte. Przedział czasowy od września do grudnia 2015:

  1. Do wymiany obie półosie napędowe. Jak się okazuje pasują z tej samej wersji silnikowej, ze skrzynią manualną. Przełożyłem jedną ze srebrnego diesla, drugą zostawiam na później. Przyczyną wymiany były zajechane przeguby, które docelowo pewnie kupię nowe na zapas.
  2. Praktycznie nowy komplet miałem w srebrnym, więc przełożyłem razem z klockami i jest ok
  3. Zostawiam na czas remontu
  4. Jw.
  5. Wymieniony przy przebiegu 215 tys.
  6. Pompa do wymiany lub remontu. 
  7. Przyczyną były prawie ułamane przewody prądowe zaraz przy klemach. Zarobiłem na nowo i wszystko śmiga jak trzeba. Akumulator okazał się być w dobrej kondycji, sprawdzony na mrozie.
  8. Przetarty powrót z przedniego korektora wysokości. Przyczyną były dwa skrzyżowane ze sobą przewody. Nie wiedzieć czemu były tak położone.. Może ktoś już tam grzebał? Wymieniłem i jest ok.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *